Definisi Jutawan??

on Tuesday, August 24, 2010
salam Ramadan....dah lama aku meninggalkan blog ini dalam menjalani liku-liku kehidupan sebagai orang berkerjaya.....sesekali rasa ingin dihati untuk menconteng sedikit nota dikala petang yg hening ini...


Dalam aku menjalani kehidupan sebagai scoreA networker.....aku menyedari sangat banyak ilmu yang aku pelajari darinnya.....lecturer Business aku pernah berkata..."tak semua manusia yang lahir didunia ini mampu menjadi usahawan yang berjaya...tetapi sebab kegagalan adalah berpunca dari individu sendiri"

aku merenung sejenak....aku memikirkan apakah persamaan kerjaya aku sendri...Sifu Aziz selalu berpesan "untuk berjaya kita perlu ada perasaan yang cukup-cukup mahu"

jutawan? setengah orang geli telinga mendengarnya..tak kurang juga tertawa...namun...benarkah sesiapa pon mampu mencapainya..?jawapannya tidak! hanya 1% shaja yg mampu berjaya....ciri2 orang yg berjaya adalah

1.matlamat
2.fokus
3.ketahanan dan pengorbanan
4.speed
5.sistematik


huraian? nantikan sambungannya nanti.....renung2kan dan selamat beramal 

0 comments: